woensdag 26 maart 2014

de basisworkshop van Het Machien


Ik erfde een naaimachine en heb er zelf al wat mee geprutst. Ik las alles wat ik tegenkwam op het internet en deed mijn best in de praktijk, maar ik mis gewoon de basiskennis.
Een jaar geleden zag ik dus die workshop van Het Machien en dacht "Yes! Dat is echt iets voor mij!" Maar alles heeft bij mij wat tijd nodig om te sudderen en een plaatsje te vinden in mijn brein. Er was te weinig tijd en wat zou ik daar dan mee doen en ...
Een vriendin van me was wat impulsiever en begon er gewoon aan. "Superleuk" liet ze me weten en ze volgde ondertussen nog een paar van die workshops.
Hoogste tijd om zelf eens mijn stoute schoenen aan te trekken. Toen ik ging horen of er nog een plaatsje vrij was, vroeg ze me: "Heb je deze namiddag tijd?". En dus al sneller dan ik dacht, zat ik met een groep fijne dames achter de machines.
We kregen een korte uitleg over de naaimachines en werden al snel aan het werk gezet. Eerst op papier, dan een probeerstofje en dan ons echte projectje, een naaizakje. Onder begeleiding van een leuke juf vliegt de tijd en lijkt alles simpel. In een nik en een flip was ons tasje klaar en gingen we trots naar buiten met ons eerste naaiwerkje. Maar niet voor we eerst nog sneukelden door de leuke stofjes, rekjes, biesjes, lintjes, knoopjes,... in Den Depot. Ja ik krijg al zin in een vervolg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten