zaterdag 19 april 2014

Volle Bio-Yoghurt...


Al jaren en menig diëtistes later eet ik nog altijd yoghurt en platte kaas van Vitalinea. Geen vet en geen suiker. (Geen smaak merk ik nu)

Na een gesprek met mama en oma over het wel en niet eten van light produkten en het effect op het gewicht (ik ben nog altijd zwaar ondanks de magere light toestanden) en op de gezondheid, heb ik besloten eens proberen te eten en koken zoals de overgrootmoeders vroeger deden. Drie maaltijden per dag, met echte produkten, volle yoghurt en platte kaas. Maar geen tussendoortjes behalve misschien soms een stuk fruit. Normaal moet dat toch voldoende zijn… niet?

Vroeger was dat toch ook voldoende?   Waarom die 6 eetmomenten per dag? Wie heeft dat ingevoerd?  Zodat je zeker geen honger zou hebben? Boehoe! Soms even honger hebben voor een maaltijd kan ook iets goeds zijn!
 
 
Hoewel je met je volle verstand wel weet dat light niet goed kan zijn, ga je er toch in mee… soms onbewust.  Net zoals die ontbijtkoeken die gezond zouden moeten zijn.

Er zijn genoeg studies die aantonen dat light je niet helpt bij het afvallen of gezond zijn. Het tegenovergestelde. Maar business is business.

Ik zeg nu niet dat als je een groot probleem hebt met je gewicht of diabeet bent dat je dan ineens alles vol en vet moet gaan eten.

Maar gewoon al eens minder eten, maar dan goed. Zou het zo simpel kunnen zijn?  We gaan het de volgende twee weken uittesten; een ijskast vol met bio/volle yoghurt en kaas, rietsuiker, verse groenten en fruit. Het eerste potje yoghurt vandaag was een eye-opener! Nog nooit heb ik zo een lekkere gegeten. Het was volgens mij de eerste keer in mijn leven dat ik volle yoghurt heb gegeten en het was hemels! (98 calorieën; of course I checked)

Goedkoper was ik wel niet gesteld.  Dus daarvoor moet je het zeker niet doen.

To be continued…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten